ALPHEN AAN DE MART 2019

Pagina bewerken

We maken ons op voor  de 4e editie alweer:

Zondag 7 juli Alphen aan de Mart!

Het evenement Alphen aan de Mart op het Willibrordplein is een dorpsfeest tijdens de jaarmarkt. Voor het vierde jaar op rij zal de eerste zondag van juli het plein in Alphen omgetoverd worden naar een feest voor jong en oud!

De dag zal in de ochtend rond de klok van 10 uur beginnen waarbij iedereen welkom is op ons grote terras. Het Fioretti koor en Boa Sorte uit Alphen zullen de nodige klanken ten gehore brengen om de sfeer er al goed in te brengen! Verder kunt u vanaf ‘s ochtends een stukje Alphense historie beleven door een demonstratie van Tempeliers. De middeleeuwse krijgskunst die vroeger in Alphen een nederzetting gehad hebben en waar ze u graag over vertellen.

liefst drie bands het podium op het Willibrordplein betreden. Zoals voorgaande jaren zal Re-Set het middagprogramma starten waarna The Containers en Keystone het feestje compleet zullen maken. Zij zullen er alles aan doen om het hele plein te laten springen!

Alphense smaakmakers zullen gaan zorgen voor de nodige food specialiteiten. Slagerij Laurijssen, Herbs en Spices zullen met Brabq verschillende unieke slow-fastfood gerechten bereiden. Ambachtelijk en duurzaam vlees op een stoere wijze klaargemaakt waarbij ook de kinderen niet vergeten zullen worden. Daarnaast kun je ook genieten van de verschillenden Alphense speciaal bieren van de Brouwers van Boslust!

De kinderen zullen zich uitstekend kunnen vermaken in de speelhoek die ingericht wordt door Scouting Stanislaskostka Alphen met vele leuke spellen en een springkussen! Tevens kunnen zij op een leuke wijze kennis maken met het leven van de Tempeliers.

Ook het straattheater zullen de Orde der Tempeliers terug brengen naar ons mooie Alphen. Samen met de hendendaagse Tempeliers laten ze oude tijden weer herleven!

Dit feestelijke evenement wordt georganiseerd door het Bouwerscollectief en Scouting Stanislaskostka aphen  en Stichting Promotie Alphen. Dit zijn drie verenigingen/stichtingen uit Alphen. De opbrengsten van deze dag zullen dus terug de gemeenschap in gaan!

Voor jong en oud, Alphen aan de Mart op zondag 7 juli! Jou zien we toch ook?

Dit jaar wordt een nieuw onderdeel toegevoegd aan het geheel, een rommelmarkt.

Veel mensen hebben tweedehands spullen, die ze aanbieden met garageverkopen, of ze gaan tweedehands spullen uitzoeken in kringloopwinkels. Hierin zijn vaak mooie artikelen te verkrijgen voor lage prijzen. Alphen aan de Mart wil hierin ook zowel kopers als verkopers een kans bieden om hierin tot elkaar te komen.

lees hier meer over de rommelmarkt..